top of page
טיפים והמלצות
ברוכים הבאים למרחב הטיפים וההמלצות של מרכז פסג"ה לוד
הסביבה מהווה מאגר אדיר ועשיר תכנים פדגוגיים - תוצרת מקורית של צוות מרכז פסג"ה לוד עבורכם, ולשימושכם המושכל.
המאגר מתעדכן כל הזמן בתכנים חדשים שאנו יוצרים ולכן מומלץ לערוך חיפושים חדשים מידי פעם, כך תוכלו לגלות עוד ועוד אוצרות חדשים.
התכנים אורגנו ומויינו באמצעות תגיות.
לאחר לחיצה על תגית המעניינת אתכם יופיעו התכנים המשוייכים לתגית זו. שימו לב - כל תוכן משוייך לכלל התגיות הרלוונטיות לו, ולכן יופיע תחת מספר תגיות שונות.
להזכירכם - עומדת לרשותכם גם סביבת "פדגוגיה במעגל השנה" - בה תוכלו למצוא תכנים נוספים המאורגנים לנוחיותכם ע"פ לוח השנה.
תהנו!
כלים מגוונים לסגירת שיעור, המאפשרים גיוון דרכי הוראה ושילוב משחוק - בשפה הערבית
לשותפנו דוברי הערבית, אסמה דרבאשי שלנו הכינה במיוחד עבורכם, כלים מגוונים לסגירת שיעור, המאפשרים גיוון דרכי הוראה ושילוב משחוק . לחצו על...
יצירת רמיקס ויזואלי באמצעות בינה מלאכותית
לחובבי הבינה המלאכותית, רמיקס ויזואלי שהכינה במיוחד עבורכם יהל אוקס, המובילה הפדגוגית שלנו, האמונה על תחום הבינה המלאכותית בפסג"ה. מה זה...
משחק לזיהוי והתמודדות עם חסמים
מהם החסמים המקשים על התלמידים שלכם? כיצד ניתן לזהות חסמים ומה הדרך הטובה ביותר להתמודד איתם? הערב הובילה הדסה דונל שלנו, את מפגש ההתפתחות...
פרקטיקות הוראה חכמה להסרת חסמים - כלים ופעולות - לחברה הערבית
לשותפנו דוברי ערבית, מצורפת עוד מצגת נהדרת, שיצרה במיוחד עבורכם, המובילה הפדגוגית המצויינת שלנו, אסמה דרבאשי, והפעם - פרקטיקות הוראה חכמה...
"מה אני יותר" - משחק על בסיס "מזהה המוטיבציות"
אנחנו לומדים להכיר לעומק את החוזקות של התלמידים שלנו - לזהות במה הם טובים. אך מהן המוטיבציות של התלמידים שלנו? מה מניע אותם מבפנים?...
ועדות כיתה
אחת הדרכים הטובות ביותר ליצור לכידות חברתית, לעודד שייכות ולצמצם בעיות משמעת היא יצירת ועדות כיתה. אין בוחרים ועדה? תוכלו להיעזר במשחק...
הסרת חסמי קריאה דרך משחקים וחקר מילים -לחברה הערבית
לשותפנו דוברי הערבית, מצורפת מצגת ובה שלל רעיונות להסרת חסמי קריאה דרך משחקים וחקר מילים. תודה גדולה לאסמה דרבאשי שלנו, הממשיכה ליצור...
"כרזות של תקווה" - מיזם מבית פסג"ה לוד
פעילות למידה ויצירה בעקבות כרזות שאוירו על בסיס שירים על רקע הימים הללו.
תודה להדסה דונל, המובילה הפדגוגית שלנו, על הרעיון, על היצירה ועל ה
שלוש פעולות ליצירת ערך מוסף בכיתה - מאמר מאת ד"ר שרון רחמים, מנהלת הפסג"ה
איך כמורות ומורים תוכלו להביא ערך מוסף לכיתת הלימוד? דר' שרון רחמים, מנהלת מרכז הפסג"ה בלוד, משתפת במשנתה ליצירת ערך מוסף בתהליך הלמידה, כזה
מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה: קשר מורה - תלמיד.ה
מלאכת ההוראה כוללת מחויבות של המורים לצמיחה ולהצלחה של כל תלמידיהם, כיחידים וכקבוצה. ממחויבות זו נגזרים מאפייני הקשר בין המורה לתלמיד/ה: קשר
מפגש ראשון: כל הכיתה כל הזמן
נושא השיעור (14.01.24): מהו שיעור מיטבי? כיצד משלבים היבטים רגשיים חברתיים ולימודיים המעודדים "כל הכיתה כל הזמן" מצגת השיעור: לחצו על...
מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה: מענה מותאם אישית
מתן מענה מותאם אישית לכל תלמיד/ה כולל איתור חוזקות וקשיים כדי לזהות אתגרים והזדמנויות להצלחה, לצד מתן לגיטימציה לטעות ולהיכשל באווירה תומכת
מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה: שותפויות להצלחת התלמידים
הוראה איכותית כוללת שגרה של שימת דגש על חשיבותן של שותפויות להצלחת התלמידים ובית הספר: שותפויות עם מורים עמיתים ועם בעלי תפקידים, עם הורים ו
מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו: הבניית ידע
מקצוע ההוראה עתיר בידע מעשי ועיוני, ומומחיות המורים נבחנת ביכולתם להבניית הידע, בין אם זה ידע בתחום הדעת אותו הם מלמדים, ידע בפדגוגיה של תחו
מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו: פיתוח מיומנויות
בשגרת ההוראה, המורות והמורים נדרשים לרכוש ידע על מיומנויות קוגניטיביות, מיומנויות תוך-אישיות ובין-אישיות (רגשיות וחברתיות), ומיומנויות גופני
מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו: חינוך לערכים
המומחיות בתחום התוכן דורשת גם רכישת ידע על תפיסות ודילמות ערכיות, ועל שילוב חינוך לערכים ופיתוח זהות אישית בהוראת תחומי הדעת. הערכים המובילי
ניהול ההוראה והחינוך: תכנון ההוראה
כדי לקדם הוראה איכותית יש חשיבות מכרעת ליכולות הנוגעות לתכנון מעשה ההוראה והחינוך. התכנון כולל בחירת תכנים מעוררי השראה שיעניקו לתלמידים תחו
ניהול ההוראה והחינוך: יישום תהליכי הוראה
ממד חיוני לקידום הוראה איכותית הוא היישום בפועל של תהליכי ההוראה המתוכננת, החל מהיבטים בסיסיים של ניהול כיתה, ארגון ומשמעת, ועד היבטים של יצ
ניהול ההוראה והחינוך: הערכה ומשוב
הוראה איכותית נמדדת במידה רבה באיכות תהליכי ההערכה והמשוב הניתנים לתלמיד ולתלמידה בכתב ובעל פה, באופי ההערכה ובשאלה עד כמה המשוב וההערכה מקד
קשר מורה תלמיד
שיחה אישית עם תלמיד - עשה ואל תעשה בלי קשר אישי זה לא ילך: טיפים לשיחה עם תלמידים מתבגרים שיחות אישיות - איך זה מרגיש מצד התלמידים? הגיע...
40 דרכים להירגע - משחק קלפים לילדים ולמבוגרים
משחק קלפים מהנה, מעצים ומרגיע, שהכינה שוש עוז יפת, המובילה הפדגוגית המופלאה שלנו: יכול להתאים לצוות, לתלמידים, למליאה, לקבוצות קטנות...
סדנאות "מורים אלופים" ו"מנהלים אלופים" - בהשראת דאג למוב
רוצים להיות מורים אלופים? כל זמן הוא הזדמנות נהדרת להתחדש בפרקטיקות הוראה חדשות, שיסיעו לכם להפיק מעצמכם את המיטב. הדסה דונל שלנו צללה...
תשבץ מילים נרדפות - בשפה הערבית
לחצו על התמונה לכניסה ליחידה.
קופסת הניבים - בשפה הערבית
לחצו על התמונה לכניסה ליחידה
bottom of page