top of page

.png)
טיפים והמלצות
ברוכים הבאים למרחב הטיפים וההמלצות של מרכז פסג"ה לוד
הסביבה מהווה מאגר אדיר ועשיר תכנים פדגוגיים - תוצרת מקורית של צוות מרכז פסג"ה לוד עבורכם, ולשימושכם המושכל.
המאגר מתעדכן כל הזמן בתכנים חדשים שאנו יוצרים ולכן מומלץ לערוך חיפושים חדשים מידי פעם, כך תוכלו לגלות עוד ועוד אוצרות חדשים.
התכנים אורגנו ומויינו באמצעות תגיות.
לאחר לחיצה על תגית המעניינת אתכם יופיעו התכנים המשוייכים לתגית זו. שימו לב - כל תוכן משוייך לכלל התגיות הרלוונטיות לו, ולכן יופיע תחת מספר תגיות שונות.
להזכירכם - עומדת לרשותכם גם סביבת "פדגוגיה במעגל השנה" - בה תוכלו למצוא תכנים נוספים המאורגנים לנוחיותכם ע"פ לוח השנה.
תהנו!


פרקטיקות-משחקוביות
לומדים ונהנים באמצעות פרקטיקות-משחקוביות.
ניתן לשחק באופן מקוון עם הטלת 2 קוביות באתר אינטרנט או לשחק באמצעות הטלת 2 קוביות משחק.


אתגרים בעבודה עם פרקטיקות
מהם האתגרים בעבודה עם פרקטיקות? לחצו על התמונה לפתיחת המצגת


הזדמנויות בעבודה עם פרקטיקות
מהן ההזדמנויות בעבודה עם פרקטיקות?


רכיבים להוראה איכותית
"הוראה איכותית עושה את כל ההבדל"-מהם הרכיבים להוראה איכותית?


פרקטיקות להוראה איכותית
"הוראה איכותית עושה את ההבדל."
מצגת בנושא, לקריאה, להעמקה ולקבלת כלים ופרקטיקות להוראה איכותית.
כמו כן, מצורפים סרטונים בנושא ומשחק קוביות


מודל ה-MTSS לצוותי ההוראה
מודל לצוותי הוראה המשמש ככלי התערבותי תהליכי לקידום התנהגות ולמידה רגשית-חברתית. המודל מבוסס ראיות שהחלטות מתקבלות בו באופן מדורג ובהסתמך על


מפגש שלישי: כלים לשיחה אישית מייטבית מחנך-תלמיד
אחת הפרקטיקות המרכזיות המקדמת קשר מייטבי בין מורה לתלמיד היא השיחה האישית. כחלק מתהליך ההתפתחות המקצועית של המחנכות מטעם קרן ליאון, ראשית...


מפגש שני: הסרת חסמים וטיפוח מוטיבציה
לחצו על התמונה להצגת מצגת המפגש: להורדת המצגת: משחק לזיהוי והתמודדות עם חסמים - לחצו על התמונה להצגת הפעילות:


"כרזות של תקווה" - מיזם מבית פסג"ה לוד
פעילות למידה ויצירה בעקבות כרזות שאוירו על בסיס שירים על רקע הימים הללו.
תודה להדסה דונל, המובילה הפדגוגית שלנו, על הרעיון, על היצירה ועל ה


מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה: קשר מורה - תלמיד.ה
מלאכת ההוראה כוללת מחויבות של המורים לצמיחה ולהצלחה של כל תלמידיהם, כיחידים וכקבוצה. ממחויבות זו נגזרים מאפייני הקשר בין המורה לתלמיד/ה: קשר


מפגש ראשון: כל הכיתה כל הזמן
נושא השיעור (14.01.24): מהו שיעור מיטבי? כיצד משלבים היבטים רגשיים חברתיים ולימודיים המעודדים "כל הכיתה כל הזמן" מצגת השיעור: לחצו על...


מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה: מענה מותאם אישית
מתן מענה מותאם אישית לכל תלמיד/ה כולל איתור חוזקות וקשיים כדי לזהות אתגרים והזדמנויות להצלחה, לצד מתן לגיטימציה לטעות ולהיכשל באווירה תומכת


מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה: שותפויות להצלחת התלמידים
הוראה איכותית כוללת שגרה של שימת דגש על חשיבותן של שותפויות להצלחת התלמידים ובית הספר: שותפויות עם מורים עמיתים ועם בעלי תפקידים, עם הורים ו


מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו: הבניית ידע
מקצוע ההוראה עתיר בידע מעשי ועיוני, ומומחיות המורים נבחנת ביכולתם להבניית הידע, בין אם זה ידע בתחום הדעת אותו הם מלמדים, ידע בפדגוגיה של תחו


מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו: פיתוח מיומנויות
בשגרת ההוראה, המורות והמורים נדרשים לרכוש ידע על מיומנויות קוגניטיביות, מיומנויות תוך-אישיות ובין-אישיות (רגשיות וחברתיות), ומיומנויות גופני


מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו: חינוך לערכים
המומחיות בתחום התוכן דורשת גם רכישת ידע על תפיסות ודילמות ערכיות, ועל שילוב חינוך לערכים ופיתוח זהות אישית בהוראת תחומי הדעת. הערכים המובילי


ניהול ההוראה והחינוך: תכנון ההוראה
כדי לקדם הוראה איכותית יש חשיבות מכרעת ליכולות הנוגעות לתכנון מעשה ההוראה והחינוך. התכנון כולל בחירת תכנים מעוררי השראה שיעניקו לתלמידים תחו


ניהול ההוראה והחינוך: יישום תהליכי הוראה
ממד חיוני לקידום הוראה איכותית הוא היישום בפועל של תהליכי ההוראה המתוכננת, החל מהיבטים בסיסיים של ניהול כיתה, ארגון ומשמעת, ועד היבטים של יצ


ניהול ההוראה והחינוך: הערכה ומשוב
הוראה איכותית נמדדת במידה רבה באיכות תהליכי ההערכה והמשוב הניתנים לתלמיד ולתלמידה בכתב ובעל פה, באופי ההערכה ובשאלה עד כמה המשוב וההערכה מקד


קשר מורה תלמיד
שיחה אישית עם תלמיד - עשה ואל תעשה בלי קשר אישי זה לא ילך: טיפים לשיחה עם תלמידים מתבגרים שיחות אישיות - איך זה מרגיש מצד התלמידים? הגיע...


סדנאות "מורים אלופים" ו"מנהלים אלופים" - בהשראת דאג למוב
מורים אלופים - סדנה לחדר מורים מנהלים אלופים - סדנה למנהלים וגם: משחק זיכרון למנהלים ניהול כיתה- חוקים וגבולות ראו גם: מורים אלופים - -...


איך מחביאים טקסט בתוך תמונה? בינה מלאכותית
לחצו על התמונה להגדלה או להורדה!


"מקוונים לעידן הדיגיטלי" - טעימות מהשתלמות בהובלתן של גאולה מידני, קלאודיה ברמן וסיגל דורי
מפגש ראשון: הסודות של גוגל לחצו על התמונה לפתיחת המצגת. מפגש שני: חשבון גוגל חינוכי מהו חשבון גוגל חינוכי? למה צריך את זה? איך פותחים את...


טעימות מהשתלמות לחברה הערבית בהובלת אסמה דרבאשי
טעימות מההשתלמות "להיות מורה על כל הקשת" תשפ"ד: אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני... כלים לפתיחת שיעור מיטבי מבנה שיעור מיטבי הוראה חכמה -...
bottom of page